10/05/2015

ခြင့္စာ

အသက္ ၅၄ႏွစ္႐ွိတဲ့ ျပင္သစ္ပညာေရးပညာ႐ွင္တစ္ဦးဟာ သားသမီးအတြက္ အုပ္ထိန္းသူေတြေရးတဲ့ ခြင့္စာ၊ ေတာင္းပန္စာ၊ မေက်နပ္တဲ့တိုင္တန္းစာ စတဲ့စာေတြကို လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝေလာက္ကတည္းက ႐ွာေဖြစုေဆာင္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစာေတြဟာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့အျပင္ အုပ္ထိန္းသူနဲ႔ဆရာၾကား ေန႔စဥ္ျဖစ္ပ်က္တတ္တဲ့ နားလည္မႈကဲြလဲြေစတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။


(၁)
ဇာတ္လမ္းေတြထြင္ၿပီး ဆရာမကို ကၽြန္မ,မညာခ်င္ပါဘူး။ မေန႔က “ဒီဒီယာ” ေက်ာင္းမတက္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းက “အသည္းအသန္ပ်င္းရိျခင္းေရာဂါ” ကို သူရလိုက္လို႔ပါ။ ဒါကို ကၽြန္မက မသိသလို သိသလိုေနဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ဆရာမလည္း ကၽြန္မလိုလုပ္ေပးဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
(၂)
ကၽြန္ေတာ့္သမီး မေန႔က ေက်ာင္းမသြားပါဘူး။ ေတြးၾကည့္ပါဦး… လူ႔တစ္သက္တာမွာ ဒီ၆နာရီသင္ယူခ်ိန္ ပ်က္ကြက္တာေလးက ဘာမွမျဖစ္စေလာက္ေလးပါ။ ဒီေလာကမွ ဒီ့ထက္ ပိုအေဆာတလ်င္လုပ္ရမယ့္ တျခားအလုပ္မ႐ွိေတာ့ဘူးလား။
(၃)
ကၽြန္မသားရဲ႕ ဆိုး႐ြားလွတဲ့အမွတ္စာရင္းကုိ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ခြင့္လႊတ္ေပးပါ။ အက္ဒီဆင္လည္း စာညံ့သူတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ကၽြန္မသားဘာျဖစ္လာမယ္ဆိုတာကို ဘယ္သူမွမသိႏိုင္ပါဘူး။ ဆရာမရဲ႕နားလည္မႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
(၄)
ကၽြန္ေတာ့္သမီးေလးအတြက္ ဆရာမကို အစစအရာရာ ကၽြန္ေတာ္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမ ကၽြန္ေတာ္ကိုထားသြားခဲ့ကတည္းက ဒီအိမ္ကိုထိန္းသိမ္းဖို႔ ကၽြန္ေတာ္အာ႐ံုမစိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ေက်းဇူးတင္တဲ့အေနနဲ႔ ဆရာမကို ထမင္းစားဖိတ္ခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္လို သေဘာရပါသလဲ ဆရာမ..
(၅)
အရင္တစ္ပတ္က ကၽြန္မသားေလး ေက်ာင္းမတက္ခဲ့တာကို ေက်းဇူးျပဳၿပီးခြင့္လႊတ္ေပးပါ။
 ေက်ာင္းပိတ္ရက္မဟုတ္တဲ့ရက္ေတြမွာ ႏွင္းလႊာေ႐ွာစီးတာက ေစ်းပိုသက္သာတယ္ဆိုတာကို ဆရာမလည္းသိခဲ့ရင္ ဆရာမလည္း သြားမွာပဲမဟုတ္လား။ နားလည္မႈအတြက္ အထူးပဲေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
(၆)
ကၽြန္မသားေလး ဒီကေန႔ ေက်ာင္းေနာက္က်တဲ့အတြက္ အထူးဝမ္းနည္းမိပါတယ္။ သားက ေျပာတယ္.. ဒီကေန႔ ေက်ာင္းသြားတဲ့လမ္းမွာ ေလဆန္နဲ႔ႀကံဳခဲ့လို႔ပါတဲ့။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
(၇)
ကၽြန္ေတာ္ ဦးပီတာပါ။ ဒီကေန႔ ဇန္နဝါရီလ ၁၈ရက္ေန႔ ကၽြန္ေတာ့္သမီး လူစီကိုေက်ာင္းပို႔ဖို႔ အိမ္ကေန ကၽြန္ေတာ္ေနာက္က်မွ ထြက္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီကိစၥကို ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးေဟာင္းကို မသိေစပါနဲ႔လို႔ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေတာင္းဆိုပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ ေသေအာင္ဆဲမွာမို႔ပါ။
(၈)
ကၽြန္မသမီး မေန႔က ေက်ာင္းမတက္ႏိုင္တာ အရမ္းဝမ္းနည္းပါတယ္။ အေၾကာင္းက သခ်ာၤစာေမးပဲြေၾကာင့္ပါ။ ဒီလုိ သခ်ာၤစာေမးပဲြ႐ွိတဲ့အခါတိုင္း သူဗိုက္နာတတ္လို႔ပါ။
(၉)
ကၽြန္မရဲ႕ ေျပာင္းဆန္ခတ္တဲ့မနက္ခင္းအေၾကာင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
ထမင္းပန္းကန္ေမွာက္တယ္၊ ေၾကာက္လန္႔တယ္၊ ငါးကန္ေမွာက္တယ္၊ ငါး ေအာက္စီဂ်င္ျပတ္ၿပီး ေသသြားတယ္၊ ေအာ္ဟစ္ငိုယိုတယ္၊ ၾကမ္းတိုက္တယ္… ဒီလိုေၾကာင့္ ကေလးေက်ာင္းေနာက္က်ပါတယ္။ ဆရာမ နားလည္ႏိုင္ဖို႔ ကၽြန္မတို႔ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
(၁ဝ)
ကၽြန္ေတာ့္သား မနက္ျဖန္ ေက်ာင္းသြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ေမးရင္ ဒါ ဆရာမနဲ႔မဆိုင္ပါဘူး။
(၁၁)
“ခယ္ရီ” အဂၤါေန႔က ေက်ာင္းသြားမတက္ခဲ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေႏြရာသီ ဒစ္စေကာင့္ခ်တဲ့ရက္မို႔ပါ။ သူ႔အတြက္ဝယ္ေပးတဲ့ အဝတ္အစားသစ္ေတြကို သူစမ္းဝတ္ဖို႔လိုလို႔ပါ။ ဒါကို နားလည္ေပးႏိုင္မယ္လို႔ ကၽြန္မယံုၾကည္ပါတယ္။ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္… ဆရာမ ဒီကေန႔မွာ စိတ္ခ်မ္းသာပါေစ။
(၁၂)
အဂၤါေန႔က မိုက္ကယ္ေက်ာင္းမသြားခဲ့ပါဘူး။ အေၾကာင္းက ကၽြန္မတို႔အိမ္က ေၾကာင္ရဲ႕အၿမီးကို သူတက္နင္းမိလို႔ပါ။ သူ လဲက်သြားခဲ့ပါတယ္။ ေၾကာင္က သူ႔ကို ကုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ တိရစာၦန္ဆရာဝန္နဲ႔ မိသားစုဆရာဝန္ဆီ ေျပးၾကရပါတယ္။ အခု မိုက္ကယ္နဲ႔ေၾကာင္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သြားပါၿပီ။
(၁၃)
ကၽြန္မရဲ႕သမီးေလးကို ဒီကေန႔မွာ ေကာင္းေကာင္းဂ႐ုစိုက္ေပးႏိုင္မလား ဆရာမ။ နကၡတ္အရ ဒီကေန႔မွာ သူ႔ကံသိပ္မေကာင္းလို႔ပါ။ ေက်းဇူးအရင္တင္ထားႏွင့္ၿပီေနာ္။
(၁၄)
တကယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔မိသားစုကို “ေဂ်ာ္ဒန္” ထပ္ေလွာင္ေျပာင္ရင္ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္မရဲ႕သမီး အဝလြန္တာကို ထပ္ျပက္ရယ္ျပဳရင္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ဟာ အဆီေတြခ်ည္းပဲမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေက်ာင္းကိုလာၿပီး သူ႔ကို ကၽြန္မသက္ေသျပရပါလိမ့္မယ္။ ဒီေကာင္ေလးကို ဆရာမ အျပစ္ေပးမယ္ဆိုတာ ကၽြန္မယံုၾကည္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မသမီးကိုအႏိုင္မက်င့္ဘဲ တျခားတစ္ေယာက္ကိုေျပာင္းအႏိုင္က်င့္ပါလို႔ ေသေသခ်ာခ်ာေျပာေပးပါ။ အရင္ ေက်းဇူးတင္ႏွင့္ပါၿပီ။
(၁၅)
ရီယို ေက်ာင္းေနာက္က်တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းပန္ပါတယ္။ အေၾကာင္းက သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ႏိုးစက္ေပးမလုပ္ခဲ့လို႔ပါ။ ႏိုးစက္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ႏႈိးသြားမွာစိုးလို႔ပါ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေပ်ာ္႐ႊင္ပါေစ။

--- ----
ဒီေန႔ရထားေပၚမွာ ဒီစာဖတ္ရင္း တၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ေလ.. ဒီလို မိဘေတြနဲ႔ေနရရင္ ပိုေပ်ာ္စရာေကာင္းမွာပဲလို႔ေနာ္...
မူရင္းလင့္-- http://www.85nian.net/chengzhang/34296.html
ႏိုင္းႏိုင္းစေန (Sept. 30 2015)
.