12/13/2013

ဂီတပညာရွင္ ဘီသိုဗင္ (Ludwig van Beethoven)

လူး၀ဒ္ဗင္ ဘီသိုဗင္ (၁၇၇၀-၁၈၂၇) ဟာ ကမာၻ႔အဆင္႔အျမင္႔ဆံုး ေတးျပဳပုဂၢိၢဳလ္တစ္ဦး အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ခံထားရသူတစ္ဦးပါ။
 ဘီသိုဗင္ကို ဂ်ာမနီႏိုင္ငံဘြန္းၿမဳိ႕ တြင္ေမြးဖြားသည္။
 ဂီတဆရာႀကီး မိုဇတ္ထံတြင္လည္းေကာင္း၊ ေနာင္တြင္ဂ်ဳိးဆက္

ေဟဒင္ထံတြင္လည္းေကာင္း ဂီတပညာဆည္းပူးခဲ႔သည္။
 Moonlight Sonata, The Emperor Concertoတို႔အပါအ၀င္လက္ရာေျမာက္ေတးဂီတ မ်ားစြာေၾကာင့္နာမည္ထင္ရွားခဲ့သည္။ 
သူ၏ အသက္ ၂၆ ႏွစ္ခန္႔မွာ အၾကားအာရံုစတင္ခ်ိဳ႕ယြင္းခဲ႔သည္။
 အၾကားအာရံုခ်ိဳ႕ယြင္းခ်ိန္မွစၿပီး ဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြမွာ လိုက္လံၿပီး မေဖ်ာ္ေျဖႏိုင္ခဲ႔ေတာ႔ေသာ္လည္း ေတးသီခ်င္းမ်ားကိုေတာ႔ ဆက္လက္ေရးခဲ႔ပါတယ္။
 26 March 1827 ၂၆ ရက္ မတ္လ ၁၈၂၇ ခုႏွစ္၊ အသက္ ၅၇ ႏွစ္ခန္႔မွာ ကြယ္လြန္ခဲ႔ပါတယ္။

http://www.biography.com/people/ludwig-van-beethoven-9204862?page=6 မွာ ဘီသိုဗင္အေၾကာင္းကို ထပ္မံေလ႔လာႏိုင္ပါတယ္။
 သုတဘဏ္ fb


 Ludwig van Beethoven (17 December 1770 – 26 March 1827)
----
Beethovenဟာ ကမာၻ႔ဂီတသမိုင္းမွာ ႀကီးၾကယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဂီတပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ဖန္တီးမႈေတြက သူ႔ရဲ႕ႀကီးျမတ္တဲ့စရိုက္လကၡဏာကို ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ Beethovenရဲ႕ဂီတေတြဟာ အဲဒီေခတ္အခ်ိန္အခါက ျပည္သူလူထုရဲ႕ နာက်င္မႈ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈကို ထင္ဟပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ဂီတက လူေတြကို အားေပးမႈ၊ ေဖးမမႈေတြေပးႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီကေန႔အခ်ိန္ထိ သူ႔ဂီတက လူေတြကို ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္မႈနဲ႔ လႈံ႔ေဆာ္မႈကိုေပးႏိုင္တုန္းျဖစ္တယ္။

Beethovenဟာ ငယ္စဥ္ကတည္းက သူ႔ရဲ႕ဂီတပါရမီကို ထုတ္ေဖာ္ေနခဲ့ၿပီျဖစ္တယ္။ ေမြးရာပါပါရမီမွာ ႀကိဳးစားရုန္းကန္မႈေတြထပ္ေလာင္းခဲ့လို႔ သူ႔ရဲ႕အဆင့္က ျမင့္သထက္ျမင့္ခဲ့တယ္။ သူ႔ဆရာကေတာင္ သူ႔ကိုအံ့ၾသခဲ့ရတယ္။

Beethovenဟာ ၁၂ႏွစ္အရြယ္တည္းက နန္းေတာ္တြင္းမွာ စႏၵရားနဲ႔ေအာ္ဂင္ဆရာအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံခဲ့ရလို႔ အိမ္ရဲ႕စားဝတ္ေနေရးတာဝန္ကို ပခံုးထမ္းခဲ့တယ္။ ႀကီးေလးတဲ့မိသားစုတာဝန္ေၾကာင့္ Beethovenဟာ ပိုႀကိဳးစားၿပီး သင္ယူခဲ့တယ္၊ အလုပ္လုပ္ခဲ့တယ္။ ညနက္သန္းေခါင္ထိ ႏြမ္းလ်တဲ့ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ အၿမဲအိမ္ျပန္ခဲ့ရတယ္။ အရြယ္နဲ႔မလုိက္ေအာင္ ဝန္ေတြထမ္းပိုးခဲ့ရတယ္။

နန္းေတာ္တြင္းမွာ Beethovenအေလးထားခံရေပမယ့္ သူမတင္းတိမ္ခဲ့ဘူး။ ၁၇၈၇ခုႏွစ္မွာ Beethovenဟာ Viennaၿမိဳ႕သြားၿပီး Mozartဆီမွာတပည့္သြားခံခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကံမေကာင္းစြာနဲ႔ သူ႔မိခင္နာမက်န္းျဖစ္လို႔ အိမ္ျပန္ခဲ့ရတယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး.. သူ႔မိခင္ကြယ္လြန္သြားခဲ့တယ္။

ဒါဟာ Beethovenကို အရမ္းတုန္လႈပ္ေစခဲ့တယ္။ မိသားစုဆံုးရႈံးရတဲ့ေဝဒနာနဲ႔ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ အဖက္ဖက္က ဖိအားေတြေၾကာင့္ ဘဝရဲ႕ခါးသီးမႈေတြကို Beethovenခံစားခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ Beethovenဟာ အသက္ငယ္ငယ္နဲ႔ ခါးသီးတဲ့ဘဝတံခါးကို သတၱိရွိရွိတြန္းဖြင့္ၿပီး ေရွ႕ကိုႀကံ့ႀကံ့ခံ ဆက္လွမ္းခဲ့တယ္။
Beethovenရဲ႕ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔နာမည္ေကာင္းကို ရခဲ့တယ္။ သူ႔ကို တျဖည္းျဖည္းလူသိမ်ားလာခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ သူ႔ဘဝကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ခဲ့တယ္။ နားထိုင္းတဲ့ေဝဒနာကို သူခံစားခဲ့ရတယ္။

ဂီတသံကိုမၾကားႏိုင္ေတာ့တဲ့ ဂီတပညာရွင္တစ္ဦး၊ အသံတိတ္ေလာကမွာ ဂီတေတြကိုဖန္ဆင္းမယ့္သူတစ္ဦး၊ ကိုယ့္စိတ္ကူးအိပ္မက္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္လူတစ္ဦးဟာ တကယ့္လက္ေတြ႔ဘဝကို ဘယ္လိုရင္ဆိုင္ေတာ့မလဲ… ေတြးေတာင္မေတြးတတ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါဟာ ရက္စက္တဲ့ထိုးႏွက္ခ်က္ပါ။ သူနားမၾကားတာကို လူေတြမသိေအာင္ Beethovenဟာ လူေတြကို တျဖည္းျဖည္းခြာခဲ့တယ္။ ဒါဟာ သူ႔ကိုယ္သူ ပိုအထီးက်န္ဆန္ေစခဲ့ပါတယ္။

၁၈ဝ၂ခုႏွစ္မွာ Beethovenဟာ Viennaၿမိဳ႕နဲ႔ ခရီးတစ္နာရီခန္႔ေဝးတဲ့ Heiligenstadtဆိုတဲ့ရြာေလးတစ္ရြာမွာ သြားေရာက္ေနထိုင္ၿပီး ဂီတသံစဥ္ေတြကို သီကံုးေရးစပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီရြာေလးမွာပဲ Symphony No. 2ကို သူသီကံုးခဲ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕ နားမၾကားတဲ့ေဝဒနာက တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ဆိုးဝါးလာခဲ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕နာက်င္မႈ၊ ကံမေကာင္းမႈတို႔ကို Heiligenstadt ေသတမ္းစာဆိုၿပီး သူေရးသားခဲ့တယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွာ Beethovenဟာ ဂ်ာမဏီက ဒႆနိကေဗဒပညာရွင္ Immanuel Kantရဲ႕ ဒႆနိကအျမင္ျဖစ္တဲ့ “ကိုယ့္ရဲ႕ကံမေကာင္းျခင္းေတြကိုေမ့ပစ္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးနည္းက အလုပ္ေတြကို မရပ္မနား ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္တာပဲျဖစ္တယ္”ဆိုတာနဲ႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈကို ျပန္တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဘဝကိုရင္ဆိုင္ဖို႔ သူဟာ ႀကံ့ခိုင္သန္မာသူတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ျပန္တယ္။ အလုပ္ေတြကို ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ရင္း ကိုယ့္ရဲ႕ကံမေကာင္းျခင္းေတြကို သူေမ့ေဖ်ာက္ခဲ့ၿပီး ဂီတေတြကိုအမ်ားအျပား ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့တယ္။
Viennaၿမိဳ႕ဆီ သူေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ျပန္လာခဲ့တယ္။ ၁၈ဝ၃ခုႏွစ္မွာ အင္အားႀကီးမားတဲ့ “သူရဲေကာင္း” Symphony No. 3 ဆိုတဲ့ဂီတကို သူေရးစပ္သီကံုးႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီဂီတကို နပိုလီယံအတြက္ သူရည္စူးဆက္သခ်င္ခဲ့ေပမယ့္ နပိုလီယံနန္းတက္ခဲ့လို႔ နပိုလီယံရဲ႕နာမည္ကိုဖ်က္ၿပီး ဒီဂီတကို “သူရဲေကာင္း”လို႔ အမည္ေပးခဲ့တာျဖစ္တယ္။ “သူရဲေကာင္း”ဆိုတဲ့ဂီတသံစဥ္မွာ ဂီတဖန္တီးသူရဲ႕ ဘဝကံၾကမၼာကိုတြန္းလွန္တဲ့ သူရဲေကာင္းစိတ္ဓာတ္ အျပည့္ရွိေနခဲ့ၿပီ မဟုတ္ပါလား။
မိမိကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈအျပည့္ရွိတဲ့ Beethovenရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ မီးေတာင္အလားတက္ၾကြမႈေတြ၊ အဆံုးမရွိတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသံေယာဇဥ္ေတြ၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔တဲ့၊ တမူထူးတဲ့၊ သဟဇာတျဖစ္တဲ့၊ အင္အားရွိတဲ့၊ လွပတဲ့အရာအားလံုးဟာ သူဖန္တီးတဲ့ဂီတသံစဥ္ထဲ တသြင္သြင္စီးဝင္ခဲ့တယ္။

၁၈ဝ၄ခုႏွစ္မွ ၁၈၁၄ခုႏွစ္ထိ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕နာက်င္မႈေဝဒနာကို သူျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံစားခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ ၁ဝႏွစ္ကာလအတြင္း သမိုင္းမွာတန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ဂီတသံစဥ္ေတြကို သူဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ လူသားတို႔ရဲ႕ဂီတသမိုင္းမွာ အေရာင္လက္တဲ့ဂီတရတနာကို သူေရးသားႏိုင္ခဲ့တယ္။
Viennaက နာမည္ႀကီး ေရွးေဟာင္းဂီတဖန္တီးရွင္သံုးဦးရဲ႕ ဘဝနဲ႔ေခတ္အေျခအေနက နီးစပ္တယ္ဆိုေပမယ့္ Beethovenရဲ႕ ေတြးေတာမႈက Haydnနဲ႔Mozartတို႔နဲ႔မတူဘဲ တမူထူးျခားခဲ့တယ္။
ဂီတဖန္တီးရွင္ Haydnရဲ႕ ဘဝတစ္သက္က ေဝဖန္ကဲ့ရဲ႕မႈေတြနဲ႔ ျပည့္ခဲ့တယ္။ ဒါေတြကို သူရံဖန္ရံခါ ေဒါသျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ မတုန္႔ျပန္ခဲ့ဘူး။ ဂီတအႏုပညာအေပၚမွာပဲ သူႀကိဳးစားရုန္းကန္ခဲ့တယ္။
Mozartရဲ႕ဆင္းရဲဒုကၡနဲ႔ ေဝဖန္ျပစ္တင္ခံရမႈဟာလည္း Haydnထက္ မေလ်ာ့ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ Mozartက ဆင္းရဲေပမယ့္ ကဲ့ရဲ႕ေလွာင္ေျပာင္တာကိုေတာ့မခံဘဲ ျပန္ခုခံေတာ္လွန္ရဲခဲ့တယ္။

 သူ႔ရဲ႕ဂီတသံစဥ္မွာ ႏုပ်ဳိၾကည္လင္ျခင္း၊ တက္ၾကြေပ်ာ္ျမဴးျခင္းေတြပါခဲ့ေပမယ့္ သံစဥ္ထဲကေန သူ႔ရဲ႕နာက်င္ေၾကကဲြမႈ၊ ထိခိုက္မႈေတြကို ခံစားႏိုင္ပါတယ္။ Beethovenတစ္ေယာက္တည္းပဲ ဘဝကံၾကမၼာကို ခုခံေနရေပမယ့္၊ ပေဒသရာဇ္စနစ္ကို ေဒါသတႀကီးတြန္းလွန္ေနရေပမယ့္ သူ႔ဂီတထဲမွာ လူေတြကို လြတ္လပ္မႈ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲ႔ အင္အားေတြေပးခဲ့ႏိုင္တယ္။
Beethovenဟာ ဂီတဖန္တီးမႈနဲ႔ သူ႔ဘဝတစ္သက္တာကို အဆံုးသတ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ႀကိမ္ လူပံုအလည္မ်က္ႏွာျပၿပီးေနာက္ သူဟာ အသည္းေရာဂါေဝဒနာနဲ႔ ေန႔ရက္ေတြကို ပင္ပင္ပန္းပန္းျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရတယ္။

လူ႔ဘဝကို မခဲြခြာခင္အထိ သူ႔ရဲ႕စိတ္က တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းခဲ့တယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မ်ဳိးဟာ သူဟာ ပါးလႊာျဖဴစင္တဲ့အျမင့္ေပၚ ေရာက္ေနတဲ့အတိုင္း လက္ရွိခံစားေနတာေတြကို ပစ္ပယ္ၿပီး ဂီတတူရိယာေလးမ်ဳိးနဲ႔တီးခတ္တဲ့ (String quartet)ဂီတသံစဥ္ ၅ပုဒ္ကို ေရးဖဲြ႔ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါဟာ လူသားေတြအတြက္ Beethoven ေနာက္ဆံုးေရးစပ္သီကံုးခဲ့တဲ့ သံစဥ္ဂီတျဖစ္တယ္။
Beethovenဟာ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ နာက်င္ေၾကကဲြမႈေတြကို တြန္းလွန္ေခ်ဖ်က္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဇဲြသတိၱရွိျခင္းက ေအာင္ျမင္မႈဆီအေရာက္လွမ္းႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေသမင္းကိုအံတုၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကိုရယူႏိုင္ေၾကာင္း သက္ေသျပခဲ့ပါတယ္။

ရုရွားနာမည္ႀကီး ရူပေဗဒပညာရွင္ Nikolaevich Lebedevက “တည္ၿငိမ္တဲ့ေရျပင္ထက္ကေန ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္တဲ့ေရလုပ္သား မေပၚလာႏိုင္ဘူး။ သက္ေတာင့္သက္သာရွိတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကေန ေခတ္ရဲ႕ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ေတြ ထြက္ေပၚလာမွာမဟုတ္ဘူး”လို႔ ဆိုခဲ့တယ္။
ဆင္းရဲဒုကၡေတြက လူကိုယိုင္လဲေအာင္ ေျခာက္လွန္႔တတ္တယ္။ လူေတြကို သက္ျပင္းခ်ေစတယ္။ တြန္႔ဆုတ္ေစတယ္။ စိတ္ဓာတ္ကို က်ဆင္းေစတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ဓာတ္ကိုလည္း ႏႈိးၾကားထၾကြေစႏိုင္တယ္။ အင္အားကိုလည္း တိုးပြားေစႏိုင္တယ္။ စိတ္စြမ္းအားကို ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။ ဒါကေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡအေပၚ သင္ဘယ္လိုျပဳမူသလဲဆိုတာနဲ႔ ဆိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဆင္းရဲဒုကၡ၊ အခက္အခဲနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ရတဲ့အခါ မေၾကာက္ရြံ႔ဘဲ ရဲရဲရင္ဆိုင္ဝံ့သူက ေအာင္ႏိုင္မႈကိုရမွာျဖစ္တယ္။

ထင္႐ွားသူတို႔၏ ဘဝပံုျပင္စာအုပ္မွ
ႏိုင္းႏိုင္းစေန